کودکی و طبیعت اصول طراحی برای معلمان
نویسنده:
دیوید سوبل
مترجم:
گلنار محبعلی
سال نشر:
1401
صفحه:
192
نوبت چاپ:
1

کودکان توسط طبیعت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مستقل از افراد بالغ و بر اساس شیوه خودشان به بازی و اکتشاف بپردازند.  این کتاب بر نیاز کودکان 5 تا 12 ساله به جست‌وجو در محیط پیرامون، ساخت فضاهای شخصی برای خودشان و نقش مدارس در ایجاد این فضاها متمرکز است. کودکان در این مکان‌های مخفی رشد می‌کنند و کنترل محیط پیرامون را به دست می‌گیرند و از اینکه از قوانین دنیای بزرگ‌ترها خلاص شده‌اند، احساس آزادی می‌کنند. کتاب به این مکان‌های خاص وارد می‌شود و اهمیت آن‌ها را برای رشد جسمی و سلامت روانی کودکان بیش از پیش آشکار می‌کند.

یادداشت مترجم/8

قدردانی و تشکر/14

جایگزین کردن بی‌اعتنایی با عشق/17

تجربه های طبیعی متعالی در کودکی/26

کودکان و طبیت، اصول طراحی/37

پس گرفتن بعدازظهرها/84

نقشه جنگل مک کیب/93

برنامه درسی اصیل/98

چیستان دره، تقویت اجتماع از طریق برنامه های آموزشی جستجوی گنج/123

آسمان بالای سر،اینترنت زیر دست/133

بازی جزیره، دنیای دیزنی مثل این است که یک پشه را با بازی وایت‌هد مقایسه کنید/141

آموزش مکان محور در گیل فورد ورمانت، محلی آموختن، جهانی درک کردن/157

تغییرات اقلیمی جهان با بوم هراسی مواجه می‌شود/167

سخن آخر، یونان قدیم در ورمانت

منابع/181

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved